ورزش در بیماران دیابتی

افزایش قند خون یا دیابت یکی از اصلی ترین دلایل مرگ در انسان ها شناخته شده است. این بیماری در کنار سرطان، بیماری های تنفسی و بیماری های قلبی و عروقی ۷۰درصد از علل مرگ و میر در دنیا را تشکیل می دهند. افراد دیابتی باید از کم تحرکی پرهیز کنند ، فعالیت بدنی مستقیما روی [ ادامه مطلب ]

درمان دیسک کمر بدون جراحی

بسیاری از افراد بر این باورند که درمان قطعی دیسک کمر با جراحی دیسک بوده و می توانند برای همیشه با کمردرد خداحافظی کنند و فعالیت های بدنیشان به زمان قبل از ایجاد دیسک کمر برگردد. در حالیکه این تصور نادرست است و در بسیاری از موارد ، اولین اقدام برای درمان دیسک کمر ، روشهای [ ادامه مطلب ]

چاقی در کودکان

چاقی در کودکان برای چاقی کودکان تعریف خاصی وجود ندارد و دلایل چاقی در آنها متفاوت است. بسیاری بر این عقیده اند که کودکی که وزنی ۲۰ درصد بیشتر از وزن معمول دارد ، دچار چاقی است. چاقی تاثیر زیادی بر روی زندگی کودک دارد و خطر ابتلا به بیماری ها را در او افزایش [ ادامه مطلب ]

فشار خون بالا

فشار خون بالا یا پرفشاری خون یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان‌ها بالا می‌رود. به دنبال این افزایش فشار، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ‌های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند. فشار خون شامل دو مقیاس سیستولی و دیاستولی است که وابسته به انقباض (سیستول) یا استراحت [ ادامه مطلب ]

زخم بستر : پیشگیری و درمان

زخم بستر   زخم بستر که به نام ” زخم فشاری ” نیز شناخته می شود، زخمی است که سبب آسیب به پوست و بافت زیرین پوست در پی فشار طولانی مدت وارده بر پوست، ایجاد می شود. زخم بستر اغلب بر روی پوستی که قسمت های استخوانی بدن را پوشش داده، ظاهر می شود. [ ادامه مطلب ]

نقش فیزیوتراپی در درمان زخم پای دیابتی

دیابت یک بیماری متابولیک است که  ۲۰٪ از جمعیت در نقاط مختلف جهان را درگیر نموده است. ۲۵-۱۲٪ از بیماران ، به علت مشکلات پا در هر دوره از زندگی خود به متخصص مراجعه می کنند. امروزه به علت عوارض پای دیابتی در جهان، هر ۳۰ ثانیه یک پا قطع می شود. زخم پا در بیماران [ ادامه مطلب ]

توانبخشی در سکته مغزی : فیزیوتراپی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی و ارتوپدی فنی

توانبخشی در سکته مغزی بخش مهمی از بهبودی بعد از سکته مغزی بوده و هدف از توانبخشی ، کمک به فرد در بهبود مهارتهای از دست رفته بدنبال سکته مغزی است و می تواند در بازیابی استقلال و بهبود کیفیت زندگی به او کمک کند. شدت عوارض سکته مغزی و توانایی هر فرد در [ ادامه مطلب ]

حمله پانیک ( وحشت زدگی )

وحشت‌زدگی یا حمله پانیک ( Panic attack) نوعی بیماری روانی از گروه اختلالات اضطرابی است که با هجوم ناگهانیِ وحشت به بیمار و ترس شخص از وقوع مجدد آن‌ها مشخص می‌شود. این حملات که معمولاً بیش از چند دقیقه طول نمی‌کشند، با علایمی چون تپش قلب، عرق کردن، احساس تنگی نفس و فشردگی در قفسهٔ سینه، لرزش، احساس ازدست‌دادن تعادل یا گیجی همراه است. این علایم آنقدر گسترده هستند که افراد فکر [ ادامه مطلب ]

تشخیص و درمان کمردرد در کلینیک دکتر کاویانی ، متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

کمردرد : علت ، تشخیص، پیشگیری و درمان کمردرد (به انگلیسی: Low Back Pain) مشکل و شکایت شایعی است که بسیاری از افراد در طول زندگی با آن روبرو می‌شوند. آمار نشان می‌دهد که ۸۰٪ از افراد در دوران زندگی خود حداقل یک مرتبه به علت کمردرد به پزشک مراجعه کرده‌اند. اگرچه علت کمردرد در بسیاری از [ ادامه مطلب ]

نوار عصب و عضله

نوار عصب و عضله روشی برای بررسی عصب ، ریشه های عصبی و عضله می باشد.
بیماریهائی مانند نوروپاتی ، میوپاتی ، سیاتیک و سندرم تونل کارپال با این روش تشخیص داده میشوند.
گزگز دست و پا ، ضعف و لاغری اندامها ، دردهای تیر کشنده و … برای تشخیص ، نیاز به انجام این روش دارند.